GoRent a CAR - Inchirieri auto
Pentru rezervari rapide - SUNA ACUM: (+40) 742 46 46 46



Inchirieri auto la cele mai bune preturi .

Grabeste-te ! Ofertele bune expira ! Reduceri de pana la 50% pentru rezervarile online! .

Inchirieri auto Iasi

Km nelimitati
Fara taxe ascunse
Asigurari Full CASCO

    Inchirieri auto Iasi si Iasi Aeroport

    Iasi-ul este municipiul de resedinta al orasului cu acelasi nume. Iașul a fost capitala Moldovei în perioada 1564-1859, una dintre cele două capitale ale Principatelor Unite între 1859 și 1862 și capitala Regatului României între 1916 și 1918 (în perioada Primului Război Mondial, atunci când Bucureștiul s-a aflat sub ocupație germană).
    La recensământul din 2011, municipiul Iași avea o populație de 290.422 și era al patrulea oraș ca mărime din România. În anul 2018, numărul de locuitori a crescut la 371.889, municipiul clasându-se pe locul doi în România. Populația Iașului are o creștere constantă de la an la an datorită oportunităților economice și financiare. Conform Eurostat, cu o populație de 474.035 locuitori (în 2015), zona metropolitană Iași este a doua ca mărime din România (după București).
    Municipiul Iași se află în partea de est a Moldovei, în Câmpia Moldovei, fiind așezat în calea vechilor drumuri comerciale care legau nordul și vestul Europei de sud-estul continental și de Orientul Apropiat. Orașul se află pe râul Bahlui, un afluent al Jijiei, care se varsă în râul Prut. În perioada medievală Târgul Ieșilor se afla situat pe una dintre cele mai importante artere comerciale din zonă, respectiv pe axa Lvov (Polonia) – Constantinopol, cel mai important oraș din acea perioadă. Situarea pe această axă a ajutat la dezvoltarea sa, deoarece pe aici treceau toți comercianții spre și dinspre Constantinopol.
    Prin extinderea lui, Iașiul este legendara „urbe a celor 7 coline”, comparat în 1691 de italianul Marco Bandini ca fiind „O nouă Romă”. Cele șapte coline sunt Cetățuia, Galata, Copou, Bucium-Păun, Șorogari, Repedea și Breazu, cu altitudini variind între 50 m în Lunca Bahluiului și 400 m pe Dealul Păun și Dealul Repedea. Principalele coline sunt Copou, Cetățuia, Tătărași și Galata. Orașul mai este traversat de râul Nicolina, râul Bahlui și de pârâul Șorogari (numit în evul mediu Cacaina, deoarece aici se aruncau gunoaiele); la răsărit de oraș, curge pârâul Ciric, pe care sunt create artificial trei lacuri cu scop de agrement.

    In Iași, primele zboruri au avut loc în anul 1905. În anul 1926, odată cu inaugurarea cursei București-Galați-Iași și Chișinău, Aerodromul Iași capătă statut de aeroport comercial.
    În anul 1969 aeroportul este modernizat, se construiesc o pistă de beton în lungime totală de 1.800 m și un terminal pentru pasageri. O nouă modernizare a aeroportului are loc în anul 2001, când terminalul de pasageri este adus la o capacitate de procesare simultană de 150 pasageri/oră pentru traficul intern, respectiv 100 pasageri/oră pentru traficul extern. De asemenea, în 2005, pe aeroport a fost implementat un sistem instrumental de aterizare CAT II.
    În 2012, în scopul creșterii capacității de procesare pasageri, a fost inaugurat un nou terminal. Cu o suprafață de 1.210 mp, terminalul T2 este destinat, în principal, curselor interne.
    Aeroportul Iași are o pistă de decolare-aterizare din asfalt, de 2.400 metri lungime și 45 metri lățime, prevăzută cu două acostamente a 7,5 metri fiecare, două căi de rulare (prima are o lungime de 280 metri și 23 metri lățime, iar a doua, parte din fosta pistă 15/33, este în lungime de aproximativ 1.000 metri), precum și o platformă cu șapte locuri de parcare.

    n anul 2005, Consiliul Județean Iași a inițiat un proiect de modernizare a aeroportului, investiție estimată la 200 milioane euro. Proiectul de dezvoltare prevedea construirea unui nou terminal de pasageri, a unui terminal cargo și a unei piste de 3.000 m separată de cea curentă. După întocmirea studiului de fezabilitate, implementarea proiectului a suferit numeroase amânări, din cauza revendicărilor de teren din zona unde urma să fie extins Aeroportul.
    În cadrul primei etape de punere în aplicare a proiectului, s-a semnat, pe 4 iunie 2013, cu asocierea Max Boegl România, SC Vega ’93 SRL și SC UTI Grup SA, contractul de construire a unei noi piste cu lungimea de 2.400 m. Lucrările, ce au inclus, de asemenea, extinderea platformei, a căii de rulare, precum și construcția unui nou terminal (T3), au fost finalizate în noiembrie 2015. Pe data de 20 august 2014, noua pistă 14/32 a devenit operațională. Terminalul T3, inaugurat pe 17 octombrie 2015, a devenit operațional începând cu 25 octombrie 2015.
    Pe viitor, sunt prevăzute noi etape de dezvoltare a aeroportului ce includ prelungirea pistei la 3.000 m și extinderea, respectiv construirea de noi terminale de pasageri și marfă.


    Call Now Button